Angan - angan Kah Atau Impian Kah? ^^

by 7:55:00 PM 0 comments
Aku ni seorang yg berfikiran jauh ~~~ (Ceh !!)
Banyak sangat impian aku !
Macam-macam ~
Aku harap impian-impian ( kalau tak semua salah satu ke atau beberapa ) aku ni tercapai ~
Meh aku senaraikan ~

~ PERTAMA ~


Berjaya dalam SPM 2012 -- 11'As ~~ berjuang tahun depan ~ Oh! Tidak! HEHE~ Semoga yang diimpikan tercapai ~
Oleh itu , aku kene rajin belajar dan banyak berdoa ~ Supaya ape yg aku usahakn slame ni terbalas.
~ KEDUA ~


Aku nak juga masuk universiti ! Lepas tu, bekerja --- BIOTECH ! Wahh~ best! Aku kene terror Biology & Chemistry la ni ~ Kekekeek~ aku x kesah mau pegi u mana ~ Asalkan kos yg aku nak dapat~ HUHU
Lagi pun~ BIOTECH sekarang kan dah popular~~ HUHU--- Negara pun perlukan BIOTECH ntuk pingkatkn pasaran Pertanian (atau yg sama dengannya) ! Peluang nih !




DI SAMPING ITU...
Aku pun berminat jugak nak jadi usahawan~ Ceh ! Ape gune skill seni aku kalau tak aku manfaatkn~ Umur aku 16 tahun ni pun dah nak carik duit sendiri dengan rancangan aku nak jual 'design' baju bersama dengan 'member' aku yg lain~ HUHU .. Idea ni timbul sbb aku kesempitan duit sbb banyak duit yg kena salurkan kt itu ini~ Huh! Lagipun, segan nak mintak duit kat 'parent' aku untuk bayar sesuatu hanya kepentingan aku je.



 ~ KETIGA ~

Funky Iphone5 for Youth ! I LIKE ~~

Sesudah aku bekerja dan mampu hidup sendiri (tanpa tanggungan), aku nak merasa juga guna Iphone Apple ~ ! Menarik ! Aku lebih suka 'handphone' yg ciri-ciri dia mcm ni : 'touch-skrin' , boleh 'online' , yg ade 'sensor' n ade macam macam 'application' ! Like! Android pun OK gak! Tapi aku lagi suka IPHONE ! Aku dah mencuba 'handphone' LG GW525 ~ ( dirasmikan dulu oleh ayahku ) ~ Pun bole tahan gak !

Huhu~ aku pun terpikat jugak kat Nikon ! Suka sangat2 ~ Aku tengok kt kedai lah -- Nikon = RM2000 lebih ( =.='~~ ) --- Canon = RM 1000 lebih ( =.=' ) ~ mahalnye ! Bila tengok kt salah satu kedai 'top-up' ni ~ Kamera (ape nth jenama dye) RM 200 lebih ~ ( ^^ ) Heeeee~ Kamera yg ayah aku beli kt Jepun dah dirosakkan oleh aku ~ (ganasnye !) Haha --- kene marah dgn ayah ( pathetic ! ) .. Tak ape ! Nnti dah ade duit ! Aku beli Nikon ni ~ Insyallah --



~ KEEMPAT ~

Kalau tak kenal ini kereta ~ Potong kepala ! Kereta ni sgt HENSEM !
Cantik kan ! Aku mula minat kat kereta ni sejak seorang kawan baik aku yg minat Porsche tarik aku utk minat kereta mahal2 ni ! Sampai dalam bas ( kami pergi lawatan sekolah ke KL ) kami nak berdiri je sbb nak tengok kereta kat highway ! Banyak la kereta mahal yg kami jumpa ~ RINDU MASA TU ! ( sahabat tu da pindah skola -- pathetic ) ~ So, sampai skrg aku minat pasal kereta mahal ni -- HUHU~ 
Adakah aku dpt pakai kereta ni?! ~ Nthla -- ( Insyallah dapat ! )

Jambu kereta ni ! LIKE !
 HUHU~ x pat Ferrari ! Kereta ni pun jadi la ~ Aku ni klu bace 'paper' aku bukak bahagian kereta terpakai .. Hemm .. murah la jugak.. saing dgn kereta2 dri Jepun ~ Tapi tak tau pulak kalau yg bwu keluar dari ladang ... Mungkin mahal sikit ~ X pe ! Insyallah dapat Fighting !.. Klu beli kereta mcm ni.. ayah aku owg 1st tumpang ! Dye minat kereta cmni ! Huhu !



~ KELIMA ~



Impian aku seterusnya ~ aku mau naik 'flight' ! HEHE~ nak merasa jugak ! Suka Suka ~ Dalam family aku, ayah aku je pernah naik 'flight' ni mase kene bertugas kt Jepun pasal Kilang2 kat sane~ ( mase tu Spring -- sejuk ). Hehe~ aku pun nak gak.. ! 1st time mengalami situasi ni..pasti tak kan lupa ~ HEHE~



Winter ~ I'll wear this stuffs ! LIKE !
Sehubungan dengan itu, aku pun nak gak pergi luar negara ~ HUHU.. Korea ! Idea disebabkan aku minat K-POP ~Huhu~ Like ! Aku jugak tertarik dgn Snow yg putih tu bila musim sejuk ~ Wahhhhh~ bestnye ! Hope aku tak teruk bile perubahan cuaca mcm tu~ Iklim lembab dan panas spnjg tahun digantikan dgn iklim kt KOREA tu~ HEHE..

Seoul City !
Jeju Island --- What a piece ! LIKE ! #photo by Lee Seungyoon



Mount Nebo
Aku jugak nak pergi ke Jordan ~ Aku terpikat bila aku tengok tentang Jordan dalam Jejak Rasul ! Kat sane ade University Mu'tah ~ minat ~~~ Emm.. banyak sejarah kt situ ! HUHU~  Aku pun minat nak pergi Laut Mati , lepas tu , pergi kat Gunung Nebo yg ade sejarah kt situ jugak.

Dead Sea juga menjadi sempadan di antara Jordan dan Israel.



Aku pon nak jugak pergi kat Pulau Tioman dgn Cameron Highlands. Aku belum jejak lagi kat tempat - tempat mcm ni ~ Huhu ! Tergoda bila aku tengok laut Pulau Tioman yg biru tu ~ CANTIK ! Huhu..aku pon terpikat tengok ladang teh yang hijau ( menyegarkan mataku yg hampir rabun ) ~ mcm ade di luar negara ! LIKE !
Naik River Cruise lalu Sungai Melaka~ aku suka jalan kaki je~
 Tapi, Banda Hilir, Melaka mmg tak boleh kalah ! 'Origin' la kate kan ! HUHU~ Nak2 bila jalan2 kat tepi Sungai Melaka malam2... Singgah kt Taman Tema (yeke? lebih kurang la -- yg ade Eye-On-Melaka tu)~ yg best lalu kat Jonker Walk ! HAHA ~ Mase tu ade pasar malam Cina ! HEHE~!! aku lalu je sbb nak ngayau2 je~ HUHU~ Rumah sedara aku kt sane~ slalu la aku ngayau~ Aku un pegi Mahkota Parade jalan kaki je~ HEHE~





HUHU~ pic ni goda aku ! LAMBORGHINI kat Melaka~ jalan ni on the way nak ke Banda Hilir kalau naik kereta la~ Pic ni aku dapat dari Yahoo! Images~ bukan aku yg ambil~
~ KEENAM ~


Aku nak diri aku jadi aku ! Seorang yg boleh dipercayai ! Tahun lepas, aku berjaya gembira 'parent' aku ! LIKE ! Hope ~ ape yg aku buat bukan utk kepentigan sendiri...HUHU! (gramatis nye ayat aku ni! ) HEHEH~ Klu dapati aku ni pentingkan diri ~ STOP !! Jangan kawan dgn aku.. I'll walk alone ~ (CEH!!) ~~~~

You'll Never Walk Alone ^^


Sho Reen

Author

21 years old. A software engineering student at National University of Malaysia. A former student in Foundation of Science at UiTM Puncak Alam.

0 comments: